ALO 174
ALO 177
Görme Engelliler
TR
  • EN

T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
ÇORUM İL TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ
  • Anasayfa
  • KURUMUMUZ
    • İL MÜDÜRÜ V.
    • İL MÜDÜR YARDIMCILARI
    • ŞUBE MÜDÜRLERİ
    • İLÇE MÜDÜRLERİ
    • GÖREVLERİMİZ
  • İÇ KONTROL SİSTEMİ
    • KALİTE POLİTİKAMIZ
    • PROSEDÜRLER
    • İŞ AKIŞ ŞEMALARI
    • İŞ TANIMLARI
    • RESMİ YAZIŞMA
    • PERSONEL FORMLARI
    • ORGANİZASYON KİTABI
    • FORMLAR, TABLOLAR VE LİSTELER
    • TALİMATLAR
    • ETİK DAVRANIŞ KURALLARI
    • STANDART DOSYA PLANI VE KLASÖR ETİKETİ
      • KLASÖR ETİKETİ
      • SAKLAMA SÜRELİ STANDART DOSYA PLANI
  • HIZLI ERİŞİM
    • ÇİFTÇİ SAYFASI
      • ÇİFTÇİ BİLGİLENDİRME SERVİSİ
      • ZİRAİ DON UYARI SİSTEMİ
      • ZİRAİ HAVA TAHMİN RAPORU
      • TARIMSAL DESTEKLER BÜLTENİ
      • TARIM TAKVİMİ
      • BİTKİSEL ÜRETİM EĞİTİM VİDEOLARI
      • HAYVANSAL ÜRETİM EĞİTİM VİDEOLARI
      • TARIMDA İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİM VİDEOLARI
      • ORGANİK TARIM EĞİTİM VİDEOLARI
      • GIDA VE BESLENME EĞİTİM VİDEOLARI
    • ÇORUM'DA TARIM
    • ONLİNE İŞLEMLER
    • ONLİNE FORMLAR
      • ÜRETİCİ - BAYİ - DANIŞMAN FORMLARI
    • İLİMİZDE FUMİGASYON RUHSATLI FİRMALAR
  • DİTAP
    • ADMİN İŞLEMLERİ
    • ALICI İŞLEMLERİ
    • KAYIT VE GİRİŞ İŞLEMLERİ
    • SATICI ÜRETİCİ İŞLEMLERİ
  • İletişim
Ara
    Skip Navigation LinksÇorum İl Tarım ve Orman Müdürlüğü

Etik Davranış Kuralları

​

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI

İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ

"ETİK DAVRANIŞ KURALLARI"

FAALİYETLERE YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI ​
1.      Yapılan işlerin tanımı,takvimi sürekliliği sağlanmalı bölümler arası işbirliği olmalıdır.
2.      ​Tarafsız ve bağımsız karar alınabilmesi sağlanmalıdır.
3.      ​Kaynakların etkili ve verimli bir şekilde kullanılması sağlanmalıdır.
4.      Şeffaflık ve görünürlük ilkesi doğrultusunda kararlar alınmalıdır.
5.      Ayrımcılık (dil, din, mezhep,cinsiyet vb.) yapılmamalıdır.
6.      Kurumsal sahiplenmeyi artırıcı önlemler alınmalıdır.
7.      Teknik altyapıya önem verilmelidir.
8.      Güleryüzlü,samimi ve sabırlı olunmalıdır.
9.      Bilgi akışı iyi olmalıdır.
10.            Çatışmalı durumlarda uzlaşma kültürü oluşturulmalıdır.
11.            İhtiyaç oldukça profesyonel destek alınmalıdır.
12.            Özel hayata ve tercihlere saygılı olunmalıdır .
13.            Hak ve hukuka riayet edilmelidir. Mevzuat iyi bilinmeli ve mevzuata uygun hareket edilmelidir.
14.            Demokrasi ve hukukun üstünlüğü ilkesine bağlı kalınmalıdır.
15.            Nezaket kurallarına riayet edilmelidir. Art niyetli olunmamalıdır.
16.            Art niyet yoksa yapılan hata affedilmelidir.
17.            Hesap sorabilmek için hesap verilebilmelidir.
18.            Dürüst,şeffaf,objektif,eşitlikçi ve pozitif olunmalıdır.

 

YÖNETİME YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI ​
19.            Yöneticiler personele adil davranmalıdır.
20.            İl Müdürlüğümüz Kurumsal kültürün geliştirilmesine katkı vermelidir.
21.            Personelin performansını ve motivasyonunu artırıcı ödül sistemi olmalıdır.
22.            Yetki ve sorumluluklar eşit dağıtılmalıdır.
23.            Sorumluluk verilene yetki de verilmelidir.
24.            Çalışanların düşünceleri dikkate alınmalıdır.
25.            Adam kayırmacılık yapılmamalıdır.
26.            Kurum içi mobbing (psikolojik şiddet, psikolojik taciz, vb.) önlenmelidir.
27.            İl Müdürlüğü çalışanlarının kurumu iyi bir temsil yeteneği olmalıdır.
28.            En alt kademe en üst kademeye gerektiğinde ulaşabilmelidir.
29.            Kurum imkanları personele adil bir şekilde kullandırılmalıdır.
30.            Kimseye önyargılı yaklaşılmamalı ve kendisini gösterebilme fırsatı verilmelidir.
31.            Meslek taasupları yapılmamalı ya da zemin hazırlanmamalıdır.
32.            İş,yetki ve sorumluluklar adil dağıtılmalıdır.
33.            Yöneticiler ben merkezci ve önyargılı olmamalıdır.
34.            Yöneticiler açısından adalet ilkesi gözetilmelidir.
35.            Yönetici personelin çalışmalarının arkasında olmalıdır.
36.            Yönetici herkese eşit uzaklıkta olmalıdır.
37.            Yönetici ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinlemelidir.
38.            Bilgi birikimi öncelikli gayri resmi hiyerarşi mekanizması(Usta-Çırak ilişkisi) korunmalıdır.
39.            Yöneticiler bir personel ile yaşadığı sorunu tüm personele mal etmemelidirler.

 

 

ÇALIŞANLARA YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI ​
40.            Personel üzerindeki işi zamanında ve hakkıyla yerine getirmelidir.
41.            Çalışanlar arasında iyi iletişim kurulmalıdır.
42.            Çalışmalarda ve kararlarda katılımcı bir yaklaşım izlenmelidir.
43.            Kişisel menfaatler ön plana alınmamalıdır.
44.            Meslekte Tecrübeli ve bilgi sahibi personeller deneyimlerini  diğer personellerle paylaşmalıdır.
45.            Çalışanlar kurum için ne kadar faydalı oldukları yönünde kendilerini sorgulayabilmelidirler.
46.            Çalışanlar kurumdaki imkanları israf etmeden tarafsızca kullanmalıdır.
47.            Mesai kavramına azami dikkat gösterilmelidir.
48.            Kişisel ve mesleki gelişim için güncel gelişmelere uygun eğitimler yapılmalıdır.
49.            İl Müdürlüğü çalışanları kurum bilgilerini dışarıya aktarmamalıdır.
50.            Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltme konusunda yapıcı  yaklaşım gösterilmelidir.
51.            Çalışanlar arasında yakınlaşmayı sağlayacak sosyal yardımlaşma ve sosyal aktiviteler olmalıdır.
52.            Kırıcı olmayacak şekilde eleştiri yapılmalıdır.
53.            Çok çalışanların çalışmalarına ve emeğine saygı duyulmalıdır ve yıpratılmamalıdırlar.
54.            Yönetici ve çalışanlar birbirine güvenmelidir.
55.            Katılımcı,özverili ve paylaşımcı olunmalıdır.
56.            Karşılıklı yapılan çalışmalarda insanlar birbirlerinin düşüncelerine saygılı olmalıdır.
57.            İyi bir ekip ruhu oluşturulmalıdır.
58.            Kişiler arasında güven yaratacak ve fikirlerin rahatça söylenebileceği bir ortam sağlanmalıdır.
59.            Periyodik grup toplantıları ile sorunların paylaşılması ve çözümlenmesi sağlanmalıdır.
60.            Özgüven artırılmaya çalışılmalıdır.​





E-HİZMETLER

Gübre Takip Sistemi

Gübre Takip Sistemi

Tarım Tv

Tarım Tv

III. Tarım Orman Şurası

III. Tarım Orman Şurası

Alo 180

Alo 180

Geleceğe Nefes

Geleceğe Nefes

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

TARYAT

TARYAT

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Kulak Küpe Sorgulama

Kulak Küpe Sorgulama

Hayvan Bilgi Sistemi

Hayvan Bilgi Sistemi

Tarım Orman Bülteni

Tarım Orman Bülteni

Türk Tarım Orman Dergisi

Türk Tarım Orman Dergisi

Dijital Tarım Pazarı

Dijital Tarım Pazarı

Atık Sularda Covid-19 Yayılımı Takibi

Atık Sularda Covid-19 Yayılımı Takibi

Türkiye Arıcılık Haritası

Türkiye Arıcılık Haritası

İLETİŞİM

    Çorum İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
  • Adres : Çepni Mahallesi, Necmettin Erbakan Caddesi, No: 11 ÇORUM

  • Telefon : 0 364 213 83 25 - 0 364 213 83 26

  • Faks : 0 364 213 27 40

  • E-Posta : corum@tarimorman.gov.tr

Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
YUKARI ​